Tuesday, 26 June 2012

CDON.COM : harvoin törmää näin huonoon asiakaspalveluun!

Ajattelin jakaa kokemukseni CDON.COM -verkkokaupasta, sillä olen vieläkin aivan pöyristynyt miten huonoa asiakaspalvelua sitä voikaan saada. Tein tosiaan kyseisestä verkkokaupasta noin 3 viikkoa sitten elämäni ensimmäisen tilauksen, sillä heillä näytti olevan kaikista liikkeistä halvin hinta Samsungin digikamerassa, joka on saanut hyvät arvostelut. Omani on vähän kärsinyt aikoinaan vanhemman koiran pentuaikojen puruleluna olemisesta yms. ja ajattelin, että nyt ois aika hankkia uusi. Sain kameran luvatussa ajassa ja kaikki näytti hyvältä. Ihana värikin! Laitoin akun paikoilleen, latasin kameran, laitoin muistikortin paikoilleen ja olin ihan into piukeena ottamassa sitä iltarientoihin mukaan kunnes havahdun siihen, että vaikka kuinka painaa power-näppäintä niin ei tapahdu mitään. Annoin kameran muillekin kokeiltavaksi, jos vaikka olen unohtanut jonkun suojamuovin johonkin tai en muuten vaan ole mukamas jotain tajunnut kameran käytöstä. Ei, kaikki totesi saman- tuote on valmiiksi rikki. Tosi kiva hei!


Laitoin asiakaspalveluun viestiä ja oletin jotenkin, että sieltä saisi varmaan hyvää asiakaspalvelua kun on jotenkin kytköksissä Nelly.comiin ja sieltä olen aina saanut erittäin hyvää palvelua. Jos jotain on ollut vialla, niin Nelly.comista on aina pahoiteltu suuresti asiaa ja aina on saanut mutkattoman vaihdon tai palautuksen lisäksi hyvityksen.

Turha luulo, suu loksahti auki kun luin ensimmäisen vastauksen cdon.comin asiakaspalvelusta. Ei minkään sorttista pahoittelua, ainoastaan kiittivät yhteydenotosta ja sanoivat pistävän viestin eteenpäin elektroniikkaosastolle. Sit sain hetken kuluttua viestin, jossa pyydettiin antamaan heille kaikki tuotteeseen liittyvät tiedot ja kertoa virheestä ruotsiksi tai englanniksi. Se oli musta jo aika mielenkiintoista, että asiakas on jo kaiken tiedon antanut ja he eivät siis luultavasti ole siellä päässä kielitaitoisia, että voisivat kääntää kyseisen viestin ihan itse toiselle kielelle.

No, sit sain viestin että minun pitäisi lähettää tuote heidän huoltoon. Laitoin viestiä suoraan huoltoon ja kyselin kuinka kauan tällainen kestäisi (1-2 viikkoa!! ) ja kerroin sinne vielä erikseen (erillinen firma, joka huollot hoitaa), että sain valmiiksi rikkinäisen tuotteen. Sain erittäin kohteliaan vastauksen, jossa minulle sanottiin että olen kuluttajasuojalain mukaan oikeutettu saamaan CDON.COMilta uuden kameran tilalle- samaa kun mitä minäkin olin ajatellut. Minä olen ostanut toimivan uuden kameran, josta olen maksanut ja saan vastineeksi valmiiksi rikkinäisen ja minun pitäisi antaa kamera huoltoon huollettavakasi, joka kestäisi n. 2 viikkoa?!

Ilmoitin CDON.COMille etten lähde moisiin huoltotoimenpiteisiin ja haluan uuden tilalle. Sain jälleen kerran tylyn vastauksen, jossa minulle sanottiin että avatuilla pakkauksilla ei ole palautusoikeutta! Laitoin viestiä takaisin ja hieman laianuksia kuluttajasuojaviraston sivuilta viallisista tuotteista ja sen jälkeen en ole saanut enää mitään vastausta. Laitoin heille siis viestiä viime viikon lopulla ja nyt ei vastausta ole kuulunut, tähän asti vastaukset ovat tulleet parin tunnin sisällä. Aivan uskomatonta touhua. Eli tästä varmaan pääteltävä, että myyvät ihmisille rikkinäisiä tuotteita tahallaan vai miten tämä pitäisi ymmärtää? :D

Ei tässä sinänsä mitään hätää, sillä selvähän on että jos riitaannutan tämän ja otan yhteyttä kuluttajasuojavirastoon niin CDON.COM häviää koko jutun. Eli jos tämä on CDON.COMin käsitys hyvästä palvelusta niin petraamista riittää aikalailla, samoin kuluttajasuojalakiin tutustuminen ei olisi pahetteeksi. Miten tämä nettiliike voi olla niin suosittu ja miten heillä riittää rahaa tv-mainoksiin yms., jos heidän asiakaspalvelu on tätä luokkaa? Olisi kiva tietää olenko nyt vaan taas poikkeus tämän huonon kohtelun suhteen vai onkohan näitä tyytymättömiä asiakkaita enemmänkin CDON.COMilla.

No comments: